Scenmagi för alla åldrar

Öppet under trygga former

På Scenkonstmuseet är du DJ, ballerina, teatertekniker eller trummis. Du bestämmer! Kom och testa digitalt teatersmink utan kladd eller mixa din egen hitlåt. Hos oss kan du dansa fram musik och sjunga duett med vårt trapphus. Glöm inte att säga hej till Babblarna innan du går!

Vi har anpassat verksamheten för att ni ska få ett roligt och tryggt besök. Visningar och ateljéverksamheten är på paus för tillfället med anledning av corona. Tack för att ni håller minst en kontrabas avstånd!

Kul för små och stora

Puff Picture

Scenen är din

På dockteaterscenen är det du som bestämmer. Här kan du styra både ljud och ljus och ta plats på scenen som en riktig skådespelare.
Puff Picture

Dansa fram musik

I Gestrumentet skapar du musik genom att bjuda på dina bästa moves. Ett interaktivt dansgolv för alla åldrar. Flossa loss, snurra och hoppa!