Laddar Evenemang

14:00–15:00 Visning
28 sep
Ingår i museientrén

Upplev dans och lär dig med om arbetet bakom koreografin i popup-utställningen Dans och koreografi: Teresia Björk.

Visning med Teresia Björk

Träffa dansaren och koreografen bakom utställningen när Björk själv håller i en visning av Dans och koreografi: Teresia Björk. I visningen får du höra Björk berätta om sitt arbete och tidigare produktioner.

Visningen är kl 14 och ingår i museientrén, du behöver inte boka plats.

Soloföreställning

Upplev dans på scen! Innan visningen kan du se Teresia Björk framföra sitt danssolo unknown i utställningen.

Stenar, vatten och smaksensationer. I danssolot unknown får du chansen att uppleva dans på nära håll. Det hela utspelar sig i ett magiskt rum skapat av Stefan Johanssons suggestiva musik och Julia Åsbergs kostym.

Soloföreställningen börjar kl 13 och är ca 20 minuter lång. Ingår i museientrén, du behöver inte boka plats.

Fler datum

Teresia Björk

Teresia Björk har varit verksam som dansare, skådespelare och koreograf både i Sverige och internationellt de senaste 35 åren, också i nära samarbeten inom teater- och filmvärlden.