Laddar Evenemang

5 okt
13:00–13:30
Ingår i museientrén

Upplev dans och lär dig med om arbetet bakom koreografin i popup-utställningen Dans och koreografi: Teresia Björk.

Soloföreställning

Stenar, vatten och smaksensationer. I Teresia Björks danssolo unknown får du chansen att uppleva dans på nära håll. Det hela utspelar sig i ett magiskt rum skapat av Stefan Johanssons suggestiva musik och Julia Åsbergs kostym.

Soloföreställningen är ca 20 minuter lång och ingår i museientrén, du behöver inte boka plats.

Visning med Teresia Björk

Passa på att få en visning av utställningen Dans och koreografi: Teresia Björk! Efter danssolot håller Teresia Björk i en visning där hon berättar mer om sitt arbete och tidigare produktioner.

Visningen är kl 14 och ingår i museientrén, du behöver inte boka plats.

Fler datum

Teresia Björk

Teresia Björk har varit verksam som dansare, skådespelare och koreograf både i Sverige och internationellt de senaste 35 åren, också i nära samarbeten inom teater- och filmvärlden.