Bergmanquiz på Scenkonstmuseet

I vilka två filmer spelar smultron en viktig roll? Vem lämnar vem i Scener ur ett äktenskap? Spelade Mikael Persbrandt husdjur, huvudroll eller möbel i Kung Lear 1984? Ladda för klurigt Bergman-quiz på Scenkonstmuseet den 5 september.

Kan du din Bergman? Det blir du (och alla andra) varse när Jan Göransson, presschef på Svenska Filminstitutet och Jannike Åhlund, styrelseordförande för Stiftelsen Bergmancenter samt anställd på Filminstitutet, bjuder in till Bergmanquiz på Scenkonstmuseet den 5 september. Quizzet föregås av liveinspelning av Bergmanpodden i utställningen Bergman – lögn och sanning.

Beprövat 1-, x-, 2-koncept

Alla är välkomna – med eller utan förkunskaper. Det är 1-, x-, 2-frågor som gäller så även utan minsta Bergmankunskap har du en sportslig chans att kamma hem ett eller annat rätt.

OBS. Frågorna ovan är endast exempel, du får inga fördelar av att plugga in de rätta svaren på just dessa.

Läs mer i kalendern.