Laddar Evenemang

6 mar
17:00–19:30
Fri entré

Välkommen på mingel, workshop och presentation av vårens program onsdag den 6 mars!

Under lärarkvällen kommer vi att fokusera på scenskräck och hur vi kan bemästra den rädslan. Gratis för alla lärare, vi bjuder på smörgås och dryck!

Scenskräck och scenkonst

Ångest, yrsel och magont. Scenskräck eller rädsla för att tala inför publik är en av människans vanligaste rädslor. Det är också en rädsla vi ofta behöver bemöta under vår skolgång.

Inom scenkonsten finns både erfarenheter och strategier att ta hjälp av. Under lärarkvällen kan du få en introduktion till ett av dessa program.

Workshop

Delta i workshopen Hjälp, imorgon har vi muntlig presentation! Här går vi igenom övningar och strategier för att våga stå på en scen.

För mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet.

Föreställning om scenskräck

Scengångaren med vänner är en dockteater om att övervinna sin rädsla.

I föreställningen får vi följa Scengångaren som har drabbats av scenskräck. Med hjälp av sina vänner försöker de ta sig igenom rädslan och ta plats på scen.

För förskola, förskoleklass och lågstadiet

Fri entré – glöm inte att osa

Kostnadsfritt för alla lärare och kultursamordnare. Tipsa dina kollegor och anmäl er redan i dag!

Plats: Scenkonstmuseet, Sibyllegatan 2, Stockholm
Tid: onsdag 6 mars kl 17–19.30
OSA senast 23 februari: pedagog@scenkonstmuseet.se
Meddela eventuella allergier vid anmälan.

17–17.30: Vi bjuder på smörgås och något gott att dricka.
17.30–17.45: Introduktion till vårens skolprogram. Dramaten kommer också på besök och presenterar sitt skolprogram.
17.45–18.30: Välj mellan föreställningen Scengångaren med vänner eller workshopen Hjälp, imorgon har vi muntlig presentation!
18.30–19.30: Gå runt i våra utställningar på museet. Våra pedagoger är på plats för frågor och funderingar.

Besök oss med klassen

Läs mer om vårt program för förskola och skola.