Laddar Evenemang

17:00–19:00 Lärarkväll
2 feb
Fri entré

Nytt år på Scenkonstmuseet!

Välkommen på mingel, visning och presentation av vårens skolprogram torsdag den 2 februari. Delta och inspireras av hur vi kan bidra till ett kreativt lärande!

På Scenkonstmuseet finns massor att upptäcka för dig som undervisar i samhällskunskap, historia, svenska, fysik, teknik, teater, musik och dans. Vårt innehåll är lustfyllt, uppmanar till eget skapande och kan kopplas till läroplanen.

Vi bjuder på smörgås och dryck.
Kostnadsfritt för alla lärare, kultursamordnare och fritidspersonal. Tipsa dina kollegor och anmäl er redan i dag!

Fri entré – glöm inte att osa

Plats: Scenkonstmuseet, Sibyllegatan 2, Stockholm
Tid: torsdag 2 februari kl 17–19
OSA senast 26 januari: pedagog@scenkonstmuseet.se
Maila ditt namn samt vilken workshop du önskar.

17.00: Vi bjuder på smörgås från Stora Bageriet och något gott att dricka.
17.15: Presentation av kvällen och vårens skolutbud. Unga Dramaten berättar om sina kommande skolföreställningar.
17.45–18.15: Visningar. Välj mellan dockteater, teater, dans eller musik. Visning väljs på plats.
18.30–19.00: Workshops. Välj mellan teaterworkshop, trumworkshop, instrumentbygge eller skuggspelsbygge. Begränsat antal platser. Välj workshop i din anmälan.
19.00–20.00: Museets alla utställningar är öppna, ställ frågor till våra pedagoger och besök vår spännande butik.

Smakprov ur vårens utbud

I våra teater- och musikpaket får eleverna kunskap genom både visning och praktiskt utövande med workshop. Ett perfekt Skapande Skola-projekt som också går att kombinera med teaterbesök på Unga Dramaten. En utmärkt möjlighet att fördjupa elevernas scenkonstupplevelse!

Under lärarkvällen har du möjlighet att kombinera visning och workshop för att få ett smakprov på våra paket. Skriv vilken workshop du vill ha i din anmälan. Välj mellan: teaterworkshop, trumworkshop, instrumentbygge eller skuggspelsbygge.

Besök oss med klassen

Läs mer om vårt program för förskola och skola.