Prova kulning med folkmusikern och pedagogen Kajsa Dahlström

Scenkonstmuseet hemma: Lär dig kula

Kulning är lockrop, så starka att de kan höras flera kilometer bort. Det är en form av arbetsmusik som användes främst av kvinnor för att kommunicera med både djur och människor över stora avstånd. Kanske dags för en revival såhär i tider av social distansering?

Livesänd workshop 11 maj

I en livesänd workshop får du lära dig de första grunderna i kulning. Vi tar ton under ledning av pedagogen och folkmusikern Kajsa Dahlström. Inga förkunskaper krävs!

För att kunna delta i workshoppen behöver du skärm och internet. Välj gärna en plats där du kan låta mycket, ett stort rum eller utomhus, skogen är en bra plats så länge du har internetuppkoppling.

Köp biljett

Tid: Tisdag 11 maj kl 18–19
Plats: Digitalt, länken till workshoppen skickas ut till alla deltagare dagen innan
Biljett: Ordinarie pris 50 kr, gratis för museets årskortsinnehavare
Begränsat antal deltagare, först till kvarn!

Köp biljett

Scenkonstmuseet hemma

Nyfiken på mer? Vi anordnar ytterligare två digitala workshoppar under maj 2021:

Skrivet av Scenkonstmuseet den 21 april, 2021
Kategorier: Nyheter