Scenkonstmuseet får ny kostym!

Med inspiration från scenens strålkastarljus, vår ikoniska museibyggnad och framför allt rytm har vi tagit fram en ny visuell identitet för museet. Plats på scen för vår nya kostym!

Rytm, scenljus och historia

Scenkonst är ögonblickets konst, levande och ständigt i rörelse. Detta är något som designbyrån Familjen har tagit fasta på i skapandet av den nya visuella identiteten för Scenkonstmuseet.

– På museet bevarar vi inte bara scenkonst, utan vi levandegör den också. Med vår nya identitet vill vi visa att vi är ett museum i rörelse precis som konstformerna vi arbetar med, säger Nadia, museichef på Scenkonstmuseet.

Utöver en ny logga har vi även fått nya färger och typsnitt. Den nya färgpaletten lyfter strålkastarljusens klassiska färger i rött, grönt och lila. I typografin finns inspiration från formerna av museets historiska byggnad Kronobageriet.

Skrivet av Scenkonstmuseet den 13 november, 2023
Nyckelord: