Kulturnatt på Scenkonstmuseet

Kliv in i mörkret, upptäck ljuset. Kulturnatten till ära dukar vi upp med popup-körer, kvällsvisningar och burkgitarrbygge på museet. Passa även på att gå vilse i Ljudskogen, dansa i Dansboxen och mixa din egen låt i Samplingsbaren. Fri entré!

Lördag den 21 april är det dags för den årliga, älskade Kulturnatten. Scenkonstmuseet bjuder på ett späckat program och inleder kvällen med Mikaeli kammarkör som med sköna stämmor sjunger in våren.

Mer skönsång, om än en med en annan inriktning, blir det när kören Birdies tar ton, under kvällens gång poppar upp de upp både här och där och tar sig an temat guilty pleasure – hitlåtar du hatar att älska.

Popup-körer och burkgitarrbygge

Varje halv och heltimme håller vi introduktionsvisningar i museets huvudutställning På scen. Passa dessutom på att testa de interaktiva stationerna i utställningen, till exempel Ljudskogen, Dansboxen och Samplingsbaren.

Som om inte detta vore nog står även ateljén på vid gavel för dig som vill bygga din alldeles egna burkgitarr. Självklart är det fri entré hela kvällen!

• Mer information och tider: Kulturnatt på Scenkonstmuseet
• Läs mer om vad som händer runt om i stan: Kulturnatt Stockholm