Kulturnatten sänder direkt från Scenkonstmuseet. Foto: Sandra Åhman/Stockholms Kvinnohistoriska

Dansa in Kulturnatten med oss

Årets Kulturnatt Stockholm går av stapeln på valfri skärm den 24 april och vi har äran att stå för hela finalen! Tillsammans med Stockholms Kvinnohistoriska bjuder vi på hemmadansgolv, samtal och musik.

Hela 130 aktörer inom Stockholms kulturliv är på väg till dig, var du än befinner dig, med en fullspäckad digital Kulturnatt.

Live från Scenkonstmuseet

Höj volymen, rensa undan på golvet och fixa ett eget hemmadansgolv. Som grand finale på hela Kulturnatten blir det musik och samtal från oss på Scenkonstmuseet. DJ-duon och författarna Anna Gavanas och Anna Öström lyfter fram kvinnliga pionjärer inom dansmusikkulturen. Arrangeras i samarbete med Stockholms Kvinnohistoriska.

Kulturnattens livesändning drar i gång klockan 18 lördag 24 april. Kl 23:40 sänder vi från Scenkonstmuseet. Titta via Kulturnatt Stockholm.

Gästspel med Solala

På sajten Kulturnatt Stockholm Play finns ännu mer att välja och vraka bland och Scenkonstmuseet medverkar även här.

Träslevar, spagetti och tomma kakburkar. Solala är musikgruppen som kan spela på i stort sett allt! Under Kulturnatten bjuder de på en 70-talsdänga som du aldrig har hört den förut. Du får också taktfasta tips för att skapa din egen hemmaorkester med grejer du har liggande i kökslådorna. Till Kulturnatt Stockholm.