Höstkul för hela familjen!

Familjevisningar, öppen ateljé, teater och lovverksamhet. I höst bjuder vi på extra mycket skoj för stora, små och pyttesmå!

Familjesöndag

Varje söndag bjuds det på visning och öppen ateljé för hela familjen. Kliv in i teaterns musikens och dansens värld när vi utforskar huvudutställningen På scen. Här tittar vi på spännande föremål som kostymer och instrument. Museet bjuder även på ljud- och videoinstallationer samt möjlighet till att trycka, peta och prova själv. Garanterat kul för hela familjen.

Efter visningen står museets ateljé på vid gavel för dem som vill bygga och skapa. Vi bygger teaterdockor, teatermasker, skuggspelsfigurer eller egna instrument. Personal finns på plats redo att assistera. Se museets kalender eller Facebook för mer info om respektive söndag.

Scengångarvisning

En gång i månaden är det museets blyga men showiga inneboende Scengångaren som håller i visningen. Då visar hen sina favoritplatser i dans- och teaterdelarna. Alla datum hittar du i kalendariet eller på Facebook.

Barnvagnsvisning

Det här är visningen för dig som är hemma med din plutt mellan 0-12 månader. Vi gör en guidad tur i huvudutställningen På Scen och avslutar med en sångstund. Hitta alla datum i kalendariet eller Facebook.

Höstlov med halloweenuppladdning

Komplettera halloweenkostymen med en egen teatermask under höstlovet v. 44! Med start tisdag den 30 oktober dukar vi upp med maskbygge i ateljén. För en garanterat kladdfri skräcksminkning finns även en digital sminkspegel i utställningen På scen.

Teater med Unga Dramaten

I höst har du dessutom möjlighet att se högklassig teater på museet när Unga Dramaten kommer på besök med Den Lille Girige, Lilla Måsen och Lilla döden hälsar på. Speltider och biljetter hittar du på Dramatens hemsida.