Carina Reich och Bogdan Szyber Hirez

Bogdan Szyber och Carina Reich

…and it’s gone!

Vilket är ditt starkaste scenkonstminne?
Vilket är ditt märkligaste scenkonstminne?
Vilket är ditt första scenkonstminne?
Vilket är ditt hemligaste scenkonstminne?

Det omöjliga i ett Scenkonstmuseum
…and it’s gone! är ny utställning av Carina Reich & Bogdan Szyber som öppnar samtidigt som Scenkonstmuseet den 11 februari. Precis som namnet antyder, tolkar utställningen …and it’s gone! det omöjliga i att helt bevara och därmed ställa ut själva scenkonsten. För när allt kommer omkring finns ju bara minnet av upplevelsen kvar. Hela scenkonstens varande ligger i det flyktiga, ogripbara, det försvunna.

Vi behöver din hjälp
Längst in, längst ned i museet kommer du att kliva in i ett arkiv av försvunna minnen. Utställningen blir en värld, ett potpurri av röster, ljud, emotioner och atmosfäriska lager. Arkivet skapas just nu och vi behöver din hjälp. Vi söker massor av minnen av dans, teater, cirkus, dockteater, konserter och all möjlig scenkonst. Dela med dig av ditt starkaste scenkonstminne!

Det är lätt och roligt att göra – du behöver bara din mobil och din röst.

1. Använd röstmemoappen i din mobil (eller liknande).

2. Svara sedan på ett (eller flera) av dessa frågor:

Vilket är ditt starkaste scenkonstminne?
Vilket är ditt märkligaste scenkonstminne?
Vilket är ditt första scenkonstminne?
Vilket är ditt hemligaste scenkonstminne?

Du får gärna viska in ditt minne, gärna på ett annat språk än svenska,
eller varför inte båda samtidigt kanske?

3. Dela/maila sedan ljudspåret till: anditsgone@scenkonstmuseet.se

Anonym medverkan
Dela ditt minne, bli en del av verket och skapa konst med oss. Du kommer att vara anonym i verket och din röst kommer att vara en del av många röster som tillsammans bildar den fantastiska helheten ...and it’s gone!