Laddar Evenemang

19:00–22:00 Föreställning
15 okt
Köp biljett

En sprakande mix av dans, livemusik, industrihistoria och improvisation. Allt går i jazzens tecken när danskollektivet M Art Lab intar Scenkonstmuseet – till och med dricksglasen.

Tillsammans med två livemusiker bjuder jazzdanskollektivet M Art Lab på ett unikt framträdande i Scenkonstmuseets stora sal. VERK är en platsspecifik föreställning med inspiration från svensk industrihistoria. Innehållet byggs på och förändras i samspel med platser och möten, historia och nutid.

Ta med ditt eget instrument!

Det blir en blandning av både dans, musik och film – allt på temat jazz. Även kvällens tilltugg och dryck, ända ner till designen av vinglasen, är en hyllning till jazzen. Kvällen avslutas med gemensamt jam, fritt fram att ta med instrument alla som vill!

En del av Stockholm Jazz Festival!

Köp biljett – gratis för dig med årskort

Datum: 15 okt kl 19–22

Program:
19–20.45 Program inklusive två pauser på 15 minuter.
20.45–22.00 Mingel, jam och spontandans.

Plats: Stora salen, Scenkonstmuseet

Pris: 200 kr, inträde till Scenkonstmuseet ingår i biljettpriset.
Årskortsinnehavare har gratis inträde!

Köp din biljett här

Stockholm Jazz Festival

Stockholm Jazz Festival går av stapeln 14–23 oktober 2022. Scenkonstmuseet är en av många spännande scener.

Se hela programmet!