Laddar Evenemang

17:00–19:00
Fri entré

Scenkonstmuseet <3 Unga Dramaten

Välkommen på mingel, visning och presentation av höstens skolprogram torsdag den 19 maj. Dessutom får du höra om vårt nya spännande samarbete med Unga Dramaten!

På Scenkonstmuseet finns massor att upptäcka för dig som undervisar i samhällskunskap, historia, svenska, fysik, teknik, teater, musik och dans. Vårt innehåll är lustfyllt, uppmanar till eget skapande och kan kopplas till läroplanen.

Vi bjuder på lättare förtäring och dryck i spännande miljö.
Kostnadsfritt för alla lärare och förskolepedagoger. Tipsa dina kollegor och anmäl er redan i dag!

Fri entré – glöm inte att osa

Plats: Scenkonstmuseet, Sibyllegatan 2, Stockholm
Tid: torsdag 19 maj kl 17–19
OSA senast 12 maj: pedagog@scenkonstmuseet.se

17:00 Vi bjuder på matig smörgås från Stora Bageriet och något gott att dricka.
17:15 Unga Dramaten och Scenkonstmuseet berättar om sitt gemensamma erbjudande för förskolor och skolor.
17.30 Smakprov av höstens skolprogram, välj ett av tre spår. Se nedan!
18:00-19:00 Upptäck museet, ställ frågor till våra pedagoger och besök vår butik som har specialöppet kvällen till ära!

Smakprov ur höstens utbud

För högstadiet och gymnasiet:
Teater och demokrati är en ny visning som undersöker relationen mellan teater och demokrati. Teaterpedagog Helena Thornqvist presenterar.

För förskola och lågstadium:
Scengångaren med vänner är en dockteatervisning för de yngsta eleverna. Presentation med Annika Anrell, dockspelare och dockmakare,  och Ida Gardell, teaterpedagog.

För hela grundskolan:
Musik, instrument och ljud. Hur uppstår ljud? Vad behövs för att skapa musik? Musikpedagog Kajsa Dahlström visar och berättar.

Besök oss med klassen

Läs mer om vårt program för förskola och skola.