Vill du dansa dabke i vår nya utställning?

Vill du se dig själv dansa i museets kommande utställning? Välkommen på gratis dansworkshop i dabke lördag den 22 februari kl 14–17. Workshoppen avslutas med en filminspelning.

Scenkonstmuseet söker dig som vill vara med och dansa dabke och kan tänka dig att bli filmad tillsammans med de andra deltagarna. Dabke är en danstradition som hittas i de flesta länder i Mellanöstern och även i många större städer runt om i världen. Den dansas ofta vid bröllop och andra stora fester. Filmen kommer att visas i den kommande utställningen EVERYBODY DANCE!

Workshoppen är kostnadsfri och leds av dansaren och koreografen Nasreen Aljanabi Larsson. Inga förkunskaper krävs! Som tack för din medverkan får du två årskort till museet.

För vem: Du som gillar att dansa tillsammans och vill lära dig dabke eller som redan kan en del och vill vara med.
Tid: Lördagen den 22 feb kl 14–17 (workshop kl 14–16 sedan filminspelning med musiker)
Plats: Scenkonstmuseet, Sibyllegatan 2, Stockholm
Workshopledare: Nasreen Aljanabi Larsson
Musiker: Mårten Hillbom, slagverk och Hayk Hakobyan, zurna
Anmälan: Mejla lars.annersten@scenkonstmuseet.se eller sms:a 076-631 88 35 senast fredag 21 feb. Om du är under 18 år behöver du din målsmans tillstånd för att medverka.

Skrivet av Scenkonstmuseet den 5 februari, 2020
Nyckelord: dabke, everybody dance