Sommar på Scenkonstmuseet

Sommar, semester, sol eller regn. På Scenkonstmuseet har vi sommaröppet varje dag 11.00–17.00 från och med 1 juli till och med 31 augusti. Under denna tid håller vi introduktioner dagligen, där våra kunniga museivärdar ger dig nycklarna till utställningarna På Scen och ..and it’s gone. De berättar om begreppet scenkonst, vad det är för ett märkligt gammalt hus du hamnat i och lotsar dig till en helt ny upplevelse. Tidsåtgång ca 10-15 minuter. Introduktionerna  ingår i entrépriset. Samling sker i receptionen. Föranmälan behövs ej.

Introduktionerna  är dessa tider varje dag: 11.30 och 13.00 (svenska) samt 15.00 (engelska)

Vi har för tillfället ingen servering på museet. Under sommarsäsongen 10 juli–14 augusti har vår närmsta granne Hovstallet öppen innergården med kafé. Den är öppen måndag till fredag 11.30–14.30 (med undantag  14 juli då Hovstallet är stängt).

—

Scenkonstmuseet, Swedish museum of performing arts, is open every day  11 Am–5 Pm during July–August. During this time we will host introductions daily, where our knowledgeable museum hosts will give you the keys to the exhibitions On Stage and ..and it’s gone. All introductions are included in the price of admission. Pre-registration is not necessary.

Introduction (10–15 min) in English everyday at 3 Pm
Introductions in Swedish everyday at 11.30 Am and 1 Pm.

We currently have no restaurant at Scenkonstmuseet. During the summer season 10 July14 August our nearest neighbor Hovstallet has an open courtyard with a café. Opening hours are Monday to Friday 11.30 Am–2.30 Pm (except July 14th when Hovstallet is closed).