Scenkonstmuseets nya ansikte

Ny årstid – ny fasad? I Scenkonstmuseets fall handlar det mer specifikt om ny fasadmålning. Museets namn pryder nu både södra och norra gaveln på den anrika museibyggnaden.

Museets utemiljö har fått ett rejält ansiktslyft och nu hittar (förhoppningsvis) till och med de mest närsynta hit även om de råkar ha glömt glasögonen hemma. Scenkonstmuseet ligger i Stockholms äldsta bevarade industribyggnad med anor från 1600-talet. Utöver museum har byggnaden, som går under benämningen Kronobageriet, under århundradena också rymt spännande verksamheter såsom bageri, vapenförråd och brännvinslager.

Brittsommar på museets bistro

På tal om utemiljö har ni väl inte missat museets nya servering? Bistro Kavalleriet slog upp portarna i maj 0ch serverar allt från tidig frukost till sen middag – både inne i den anrika museibyggnaden och ute i bästa söderläge. Än är uteserveringssäsongen inte över!

Mer om Kavalleriet