David Wätte med en av sina skapelser

Påsklov med dockmakarverkstad

Dansande skelett, radiostyrda robotar och flygande fladdermöss! Bli dockmakare på påsklovet.

Scenkonstmuseet bjuder in till livesänd workshop med den fenomenale dockmakaren David Wätte. David har gjort massor av rörliga dockor för teater, tv och film – du kanske har sett roboten Lupus i SVT:s barnprogram Labyrint?

Passar från sex år och uppåt!

I workshoppen bjuder David på sina bästa tips och tricks och efteråt svarar han på dina dockmakarfrågor. Workshoppen passar från sex år, gärna med en vuxen som dockmakarassistent.

Ladda upp med dator och material

För att kunna delta behöver du en dator/mobil/surfplatta med internetuppkoppling.

Ladda upp med det du vill bygga med, gärna material du redan har hemma eller lätt kan köpa i närmsta affär, till exempel: tygbitar (gärna från gamla kläder), pennor, lim, bomull, tråd, äggkartonger eller andra tomma matförpackningar, garn, fjädrar, träkulor och skrot.

Säkra din plats – anmäl dig i dag!

Tid: tisdag 6 april eller torsdag 8 april kl 11–12.30. Introduktion och workshop är ca 50 minuter långt. Efter en paus blir det eftersnack med tid för frågor och funderingar.

Plats: Workshoppen sänds via Zoom. Länken till workshoppen skickas ut till alla deltagare dagen innan så att du hinner testa tekniken.

Anmälan: osa@scenkonstmuseet.se Glöm inte att ange vilket datum du vill delta!

Obs! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Skrivet av Scenkonstmuseet den 22 mars, 2021
Kategorier: Nyheter