Nyinvigning dockteatern den 20 december

Äntligen slår vi åter upp portarna till dockteaterdelen i museets huvudutställning På Scen.

Fantastiska, fantasifulla, overkliga och kanske till och med lite läskiga – utforska dockteaterns magiska värld! I utställningen samsas en gedigen blandning av raffinerade hantverk, tv-nostalgia och kulturskatter.

Utställningen öppnar kl. 15:00 med en humoristisk invigningsceremoni signerat dockor från Scandinavian Puppets.

Scandinavian Puppets är Petter Lennstrand (Allram Eest, Upp i det blå) och Björn Carlberg (Kjell, Operation Klotty) när de jobbar ihop. Tillsammans är de Sveriges mest erfarna tv-dockspelare. Mer info www.scandinavianpuppets.se

Vi firar dessutom under hela jullovet med dockverkstad i ateljén kl 12-15 den 27-29 december och 2-5 januari!

Skrivet av Scenkonstmuseet den 11 december, 2019
Kategorier: Nyheter