SKM_artikel_juck JUCK, invigning Scenkonstmuseet Foto: Klara Leo

Nu har vi öppnat

”Här kan man hänga länge”
Arbetet

”Förföriskt är ordet för det senaste tillskottet i Stockholms museivärld, Scenkonstmuseet och dess basutställning På Scen.”
Svenska Dagbladet

”..Scenkonstmuseet är en lekfull och ambitiös hyllning till den skapande människan.”
Dagens Nyheter

”Det var fantastiskt hur man hade arbetat med interaktivitet.”
Sveriges Radio, Kulturnytt

Invigningsbilder from Scenkonstmuseet on Vimeo.

Öppet alla dagar

Efter en fullständigt magisk galainvigning och tillika invigningshelg är vi nu igång på allvar och har öppet alla dagar. Lördagar och söndagar erbjuder vi guidade visningar av huvudutställningen På Scen kl 13.00 och 15.00. Citaten ovan är länkade till respektive recension – hyllningarna har inte låtit vänta på sig! Här kan du läsa invigningens tal av kulturminister Alice Bah Kuhnke, museichef Daniel Wetterskog och Musikverkets generaldirektör Stina Westerberg.

Nu har vi även fika

Vår restaurang kommer inte att vara igång förrän till sommaren men i väntan på den har vi en tillfällig lösning. I samarbete med DOMA kan vi från och med 28 februari erbjuda våra besökare möjlighet att köpa kaffe och annat fika i museets lokaler, till exempel:

Kaffe från Karma coffee i komposterbara koppar
Snacks från Saltå Kvarn
Bröd från Petrus
Bars, smoothies och varma mackor från DOMA
Kolsyrat vatten från Sibyllegatan 2