Hurra för nytt besöksrekord! Foto: Jonas André/Scenkonstmuseet

Museet fyller ett år!

Tolv spännande månader har nu gått sedan Scenkonstmuseet slog upp portarna och det är dags att fira ettårsdag. Gå två betala för en och kom och fira med oss söndag den 11 februari! Alla under 21 år går förstås in gratis som vanligt.

Ballonger, feststämning och gå två betala för en. Det är smakprov på vad som sker på museets ettårsdag söndag den 11 februari. Dessutom tittar Scengångaren – museets blyga men showiga inneboende – fram och bjuder på guidad familjevisning kl 12. Mellan 13 och 15 står ateljén på vid gavel, alla från fyra år och uppåt är då välkomna dit för att bygga sin egen skuggspelsfigur.

Välkomna!

Barnkalas på Scenkonstmuseet

Apropå födelsedagskalas, ni vet väl förresten att ni kan ha barnkalas på Scenkonstmuseet? Gå en guidad visning och testa  museets interaktiva stationer, kalasa på medhavd tårta i vårt mysiga matsäcksrum och avsluta det hela med instrumentbygge i ateljén. Mejla för bokning och mer information: bokning@scenkonstmuseet.se