Ableton

Lär dig göra musik i Ableton Live

Är du intresserad av att lära dig grunderna i kreativ musikproduktion och att framföra elektronisk musik live? Genom ett samarbete med Lava på Kulturhuset Stadsteatern kan Scenkonstmuseet under våren erbjuda workshops i musikredigeringsprogrammet Ableton Live.

Kurserna riktar sig till dig som är mellan 14-25 år och kostar 70 kr. Du behöver inte ha några förkunskaper i Ableton Live eller andra musikprogram. Vi har ett begränsat antal datorer och annan utrustning att låna, du som kan får gärna ta med dig egen dator och hörlurar.

Vi erbjuder tre olika kurstillfällen med samma grundinnehåll men med lite olika inriktning. Välj det tillfälle som verkar mest intressant för dig:

31 mars fokuserar vi på att skapa beats

28 april lär vi oss mer om hur syntar fungerar med programmet

26 maj kommer vi att sampla ljud och instrument

Klicka på respektive datum för att hitta anmälningsinformation.

Detta är ett samarbete mellan Scenkonstmuseet och Lava på Kulturhuset Stadsteatern i samband med utställningen SOUND CHECK: Make it, Play it som pågår till och med 18 augusti 2019.