Hurra, vi öppnar igen!

Upplev dansens magi, trots pandemi. Den 1 juni slår vi upp portarna igen med coronasäkra dansgolv, utökade öppettider och bokningsbara biljetter.

Everybody Dance! är 50% utställning, 50% dansgolv. Här varvas en kavalkad av danshittar från nu och då med unikt arkivmaterial och interaktiva stationer. Gå på virtuell klubb med VR-glasögon, flossa dig genom danshistorien och dansa loss på tryggt avstånd från andra.

– Suget efter att få uppleva glädjen och gemenskapen på dansgolvet är enorm just nu. Det känns stort att vi kan erbjuda ett tryggt alternativ för alla som längtar, säger museichef Christina Kåremo Sköldkvist.

Coronasäker lunchklubb

Everybody Dance! visas till och med 29 augusti. Varje fredag mellan klockan 12 och 13 höjs volymen i utställningen och i högtalarna spelas en specialkomponerad dansmusikmix signerad DJ Anna Gavana och DJ Aimnbreak.

– Den som känner danssug på lunchen kan smita hit, inta ett eget hörn i utställningen och uppleva lite nattklubbskänsla.

Öppet sju dagar i veckan

Hela museet har anpassats för att erbjuda trygga besök utan trängsel. En snitslad bana leder rätt bland museets hundraåriga musikinstrument, handskrivna teatermanuskript och interaktiva stationer där du kan testa allt från att dansa fram musik till digitalt teatersmink utan kladd.

Besökare kan förboka sitt besök på webben och för att kunna ta emot fler under coronasäkra former håller vi nu öppet även på måndagar.

Boka ditt besök

Läs mer under Trygga besök