Gunnar Bolin är programledare för Bergmanpodden i P1. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Live från museet: Bergmanpodden

Den 5 september lyser den röda inspelningslampan när museet och utställningen Bergman – lögn och sanning får finbesök av Sveriges Radio P1:s Bergmanpodden. Alla är välkomna när Gunnar Bolin med gäster spelar in live inför publik. Fri entré!

Under ledning av Gunnar Bolin sänds Bergmanpodden sedan årets början i radions P1. Tillsammans med olika spännande gäster diskuteras och dissekeras Ingmar Bergman och hans filmer utifrån olika teman och utgångspunkter.

Vanligtvis spelas podden in i en studio i Radiohuset i Stockholm, men den 5 september tar podden med sig inspelningsutrustning till Scenkonstmuseet och utställningen Bergman – lögn och sanning. Inspelningen är öppen för alla med fri entré, det är bara att komma och lyssna.

Sista chansen att se ”Bergman – lögn och sanning”

För dig som ännu inte har sett utställningen Bergman – lögn och sanning är detta ett ypperligt tillfälle att slå två flugor i en smäll då utställningsperioden nu går mot sitt slut. 16 september är utställningens sista dag.

Poddinspelningen följs dessutom av ett Bergmanquiz.

Begränsat antal platser, först till kvarn.

Läs mer i kalendern!