Träffa oss på museernas skolmässa

Tillsammans med 48 andra museer och kulturinstitutioner bjuder Scenkonstmuseet in till mässa. Vi ses på ”Skola + museum = sant” på Sjöhistoriska museet den 22 januari.

Årets tema för museernas skolmässa är demokrati och alla som arbetar inom förskola, grundskola, gymnasium, komvux och SFI är välkomna. Under eftermiddagen håller Karin Aaseby och Charlotta Granath från Demokratibygget föreläsningar och samtal där de delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter från arbetet med demokratifrågor inom skolan och politiken.

Scenkonstmuseet finns på plats för att presentera vårens pedagogiska utbud med särskilt fokus på årets tema. Konstarterna dans, teater och musik kan fördjupa förståelsen för det samhälle vi lever i och även vara med och forma det. Hos oss får eleverna möjlighet att själva prova på olika konstnärliga uttryck och hitta sätt att göra sina egna röster hörda.

Välkommen till Sjöhistoriska museet den 22 januari kl 15:30-19! Läs mer och anmäl dig via evenemangssidan senast 16 januari.