Den italienska kompositören Caterina Barbieri är en av kvällens akter.

Sound of Stockholm på Scenkonstmuseet

Den 9 november intas museet av festivalen Sound of Stockholm. Upplev en minimalistisk ljudvärld, liveprogrammerad musik, performance och ett samtal om den mansdominerade konstmusikscenen.

Från experimentell och elektronisk musik till performance och improvisation. Sound of Stockholm är en festival för samtida musik och scenkonst. Årets upplaga produceras tillsammans med Statens KulturrådNordisk KulturfondMusikverket, RANK, MDTElektronmusikstudion (EMS)Goethe Institute samt Creative Europe Program of the European Union.

Festivalen pågår 7–11 november på olika scener i Stockholm och torsdag den 9 november i Scenkonstmuseets konsertsal. Läs mer om festivalen och kvällens akter i Scenkonstmuseets kalender.